close

今天跟下課跟老師閒聊的時候

他提起了我們家歐阿肥…..(因為我有寄照片給他看)

 

P1050843.JPG 

 

Professor D: Her size seems not like a puppy.

Birdy: Yes~ she is. She’s just about this height, but she’s only one and half year old.

Professor: Really? What’s her breed?

Birdy: Labrador.

Professor: We used to have a Labrador when I was little.
                His name is Prince. Labrador is friendly, but she looks DANGEROUS.

Birdy: Well….your conclusion must result from her color. Her “personality” is very good. She’s friendly, really.

 




我真是快要被他笑死了!

雖然很多人都會怕黑狗~

走在路上也會有人用驚懼的眼光看著將我拖行在人行道上的傢伙

(不知道是因為長相還是外表就是了 )

 

我還是第一次聽到有人用”dangerous”來形容一隻狗的長相

而且還是毫不客氣對著飼主這樣講

 

奇怪的是~

他講的認真(雖然是用玩笑的口氣)

我聽了也不會不悅

只是覺得好笑

 

原來 honesty is the best policy 也可以用在這個地方啊......

arrow
arrow
    全站熱搜

    onebirdy 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()